Handelsbetingelser

Betingelser for medlemskab

1. Medlemskab

1.1. Et årsmedlemskab af Dansk Tesammenslutning koster 450 kr.

1.2. Dit medlemskab fortsætter automatisk, indtil det opsiges, medmindre du afmelder medlemskabet inden d. 30 november i indeværende år. (se “Afmelding” nedenfor).

1.3. Du bliver fremover faktureret hvert år efter du har købt medlemskabet via webshoppen og i den forbindelse har du godkendt både prisen og tilhørende medlemsbetingelser.

1. Fakturering og betaling

2.1. Vi fakturerer dig for medlemsskab det efterfølgende år. Betaling sker via din netbank eller MobilePay på den sidste kalenderdag i marts i indeværende år. Du vil modtage en faktura via mail og vi kvitterer ved at sende dig din forårsgave.

2.2. Hvis en betaling ikke kan afregnes, på grund af udløbet kreditkort, manglende dækning, spærring af kort eller andet, og du ikke redigerer din betalingsmåde eller afmelder din konto, kan vi sætte dit mellemsskab i bero, indtil vi har en gyldig betalingsmåde og indtil eventuelle restancer er betalt.

For visse betalingsmåder kan udstederen af betalingsmåden afkræve dig et gebyr for udenlandske transaktioner eller andre gebyrer. Henvend dig til udstederen af betalingsmåden for yderligere information.

2.3. Pris- og ændringer af medlemskab. Vi kan fra tid til anden ændre vores medlemskaber og prisen på dem. Prisændringer eller medlemsændringer vil tidligst gælde for dig den efterfølgende år, og først efter du har fået besked via e-mail.

1. Afmelding

Du kan til hver en tid afmelde dit medlemskab i Dansk Tesammenslutning. Opsigelse skal ske inden udgangen af november i indeværende år. Hvis opsigelsen sker efter november det pågældende år, vil dit abonnement først være opsagt fra efterfølgende år. Hvis du ønsker at opsige dit medlemskab eller stille dit det i bero, skal du kontakte os på tlf. 26 30 30 77 eller via mail: info@danishteaassociation.com

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Danish Tea Association (DTA)/ Dansk Tesammenslutning
CVR 35 55 93 53

Adresse: Norddigesvej 4 st. tv., 8240 Risskov
E-mailadresse: info@danishteaassociation.com
Tlf nr.: +45 26 39 30 77
Etableringsår: 2014

OM HJEMMESIDEN
Hjemmesiden opdateres løbende. Vi tager dog forbehold for udsolgte varer.

BESTILLING
www.danishteaassociation.com kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os. Det er også muligt at bestille på telefon 86 19 55 66, via e-mail på info@danishteaassociation.com

Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med www.danishteaassociation.com indgås aftaler på følgende sprog: Dansk
Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.danishteaassociation.com – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller ung under 18 år.

Køb foretaget på www.danishteaassociation.com vil blive kvitteret med en ordrebekræftelse via mail. Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til info@danishteaassociation.com.

FRAGT
Fragt = 50 kr. inkl. moms til den nærmeste PostNord.
Levering: 1-3 hverdage i Danmark

På www.danishteaassociation.com kan der betales med nedenstående kort. Der pålægges ikke gebyr på betaling med kort.

• Dankort, Visakort, Mastercard

Betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Dansk Tesammenslutning eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Dansk Tesammenslutning eller når medlemskabet bekræftes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

FORTRYDELSESRET
Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.danishteaassociation.com. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare eller har købt dit medlemskab.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv betale portoen for at sende varen retur.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Du bærer risikoen for varen og for varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varen kan sendes til:

Danish Tea Association
Norddigesvej 4 st. tv.
8240 Risskov

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen.

Hvis du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Har du handlet via www.danishteaassociation.com, kan dette gøres fra Quickpay. Alternativt gøres dette ved en bankoverførsel efter vi har fået varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Du finder standardfortrydelsesformularen her.

KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@danishteaassociation.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevant nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Læs mere hos Forbrugerklagenævnet.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@danishteaassociation.com.