Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Introduktionskursus i te

17. oktober 2020

450Dkk
Intro til Te - certificeret onlinekursus for HORECA

Gratis introduktionskursus i te for medlemmer afholdes lørdag d. 17. oktober

Medlemmer af foreningen har nu mulighed for at deltage i et nyligt tilrettelagt introduktionskursus i te, der bliver afholdt hos Simply Tea i Aarhus.

Lørdag d. 17. oktober kl. 09:00 – 16:00

Kurset er lavet i regi af European Specialty Tea Association (ESTA) – vores engelske søster-organisation – som et introduktionskursus i te, der skal danne grundlag for en senere overbygning. Vi vil rigtig gerne se, hvorledes kurset modtages i Danmark, fordi vi gerne selv vil udbyde det på et senere tidspunkt.

Der mangler overordnet set muligheder for at blive certificeret inden for te i Danmark. Baristaer og folk i restaurationsbranchen ville kunne få gavn af et sådanne grundkursus, lige som det selvfølgelig altid er spændende for entusiaster.

Emnerne på dagen vil være: Hvad er te for en størrelse, te-kategorier og forarbejdning, food-pairing, historie, kultur og de sensoriske aspekter. Vi vil også brygge og smage på forskellige typer te. Lige for at ”forventningsafstemme”, så er det er et kursus rettet mod en målgruppe, hvis kendskab til special-te er meget begrænset.

Kurset skal fremover afsluttes med en eksamen. I dette tilfælde vil vi dog bruge tiden på at høre Jeres tilbagemeldinger. Vi er dels interesseret i at undersøge, hvorvidt tidsrammen holder, og om deltagerne finder, at læringsmålene opnås på tilfredsstillende vis.

Kurset er gratis for medlemmer af foreningen. Er du medlem, skriv til os her for at modtage din kuponkoden. Ikke-medlemmer opnår et års gratis medlemmskab ved køb af denne kursus.

Tilmeld dig her

Mange efterårs-hilsener